Nowy Volkswagen Transporter i Caravelle. Są pierwsze zdjęcia i dużo wiadomości
Marka Volkswagen Samochody Dostawcze szczyci się, że ani jedna istotna część nowego auta nie została przejęta jeden do jeden z odchodzącej generacji. Podobno każdy szczegół techniczny wozu i każda funkcja zostały ulepszone. Auto ma wszystkie większe: przestrzeń, ładowność, uciąg i wydajność. Co charakterystyczne dla Volkswagena, zachowano ciągłość stylistyczną z poprzednikiem.
Siódma już generacja linii modelowej trafi na rynek w trzech wariantach Transportera (kombi, furgon i otwarty), a także jako Caravelle (wersja osobowa). Jako napęd zastosowane zostaną trzy rodzaje napędów: zasilanie olejem napędowym, hybryda plug-in i elektryk. Napęd na wszystkie koła będzie w nowej generacji dostępny jako opcja.
Do wyboru do koloru
Volkswagen Samochody Dostawcze będzie oferować nowego Transportera w wersjach:
-
furgon (przedział ładunkowy do transportu wyłącznie towarów),
-
furgon plus (przedział ładunkowy z drugim rzędem siedzeń do łączonego transportu towarów i osób),
-
kombi (do transportu osób)
-
jako wariant z podwójną kabiną (nadwozie platformowe z długim rozstawem osi).
Wersje kombi i furgon będą za dopłatą dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi. Z kolei model z wyższej półki na bazie Transportera, czyli Caravelle pojawi się w wersji z dziewięcioma miejscami siedzącymi. Oczywiście VSD będzie oferował Caravelle w wersji bazowej, w wersji Life lub topowej wersji Style. Caravelle będzie również dostępny z wydłużonym rozstawem osi. Na samym szczycie znajdzie się wersja PanAmericana, czyli Bulli nowych czasów o terenowej konstrukcji i z ekskluzywnymi detalami.
Bardzo dużo wersji i napędów
Najnowsza gamą napędów, oprócz turbodoładowanych silników Diesla (TDI), zawiera wersje z napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem w pełni elektrycznym. W przedsprzedaży dostępne będą trzy różne opcje mocy silników TDI: 81 kW (110 KM), 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM). W ofercie znajdzie się również nowy napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) o mocy systemowej 171 kW (232 KM). Potem pojawią się trzy napędy elektryczne o mocy 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM) oraz pojemności akumulatora netto 64 kWh. Co ciekawe, na rynek trafi też będzie wersja elektryczna o zmniejszonej mocy i mniejszym akumulatorze, stworzona z myślą o transporcie miejskim i dostawach ostatniej mili.
Modele TDI i eHybrid będą wyposażone w napęd na przednie koła 4MOTION, ale opcjonalnie (dla wersji TDI o mocy od 110 kW). Elektryki będą miały napęd na tylne koła. Potem dołączą czteronapędowe.
TDI o mocy 125 kW będzie standardowo wyposażony w 8-biegową automatyczną skrzynię, dostępną również jako opcja dla TDI o mocy 110 kW. Automatyczna skrzynia będzie standardowa dla modeli hybrydowych typu plug-in i elektrycznych.